accessible

Praktyki uczniowskie

 

Program praktyki zawodowej

w jednostce prowadzącej działalność handlową uczniów klasy II Technikum w Zespole Szkół w Siemiatyczach
w zawodzie technik handlowiec
zgodnie z programem 341[03]/MEN/2009.02.03

 

  1. Zapoznanie z jednostką handlową
    • zapoznanie uczniów z organizacją pracy, regulaminami obowiązującymi w przedsiębiorstwie handlowym
    • omówienie zasad dyscypliny pracy
    • określenie pożądanych postaw oraz zewnętrznego wyglądu pracownika handlu
    • zapoznanie uczniów z organizacją zaopatrzenia w towary
  2. Organizacja handlu detalicznego i hurtowego
    • sporządzanie dokumentacji dotyczącej zakupu towarów
    • uczestniczenie w rozmowach z dostawcami
    • uczestniczenie w pracach związanych z ilościowym i jakościowym odbiorem towarów
    • sporządzanie dokumentacji związanej z przyjęciem towarów
    • przygotowanie towarów do sprzedaży
    • prowadzenie poradnictwa sprzedażowego
    • prowadzenie rozmowy sprzedażowej
    • sporządzanie dokumentacji sprzedaży towarów
    • sporządzanie dokumentacji wydania towarów
    • zapoznanie z inkasowaniem należności za towar
    • zapoznanie z rozliczaniem utargu
    • uczestniczenie w procesie przyjmowania i rozpatrywania reklamacji
    • zapoznanie z dokumentacją prowadzoną w związku z reklamacjami
    • zapoznanie z narzędziami marketingowymi stosowanymi w prowadzonej działalności handlowej

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Program praktyki zawodowej
w jednostce prowadzącej działalność handlową

uczniów klasy III Technikum w Zespole Szkół w Siemiatyczach w zawodzie technik handlowieczgodnie z programem 341[03]/MEN/2009.02.03

 

  1. Zapoznanie z przedsiębiorstwem handlowym
    • zapoznanie uczniów ze strukturą organizacyjną oraz rodzajem i zakresem działalności przedsiębiorstwa
    • omówienie zasad dyscypliny pracy
    • omówienie regulaminów wewnętrznych i systemu organizacji pracy
  2. Organizacja działalności przedsiębiorstwa handlowego
    • zapoznanie z zadaniami działu kadr
    • zapoznanie z zasadami zatrudniania pracowników
    • uczestniczenie w pracach związanych ze sporządzaniem dokumentacji pracowniczej
    • zapoznanie ze sposobami naliczania wynagrodzeń w przedsiębiorstwie
    • uczestniczenie w pracach związanych z naliczaniem wynagrodzeń i prowadzeniem dokumentacji wynagrodzeń
    • zapoznanie z zasadami rozwiązywania stosunku pracy i prowadzonej dokumentacji z tym związanej
    • zapoznanie z zadaniami działu finansowo-księgowego
    • zapoznanie z obiegiem dokumentów finansowo księgowych
    • uczestniczenie w ewidencjonowaniu operacji gospodarczych
    • uczestniczenie w ustalaniu wyniku finansowego przedsiębiorstwa
    • zapoznanie z dokonywaniem rozliczeń z kontrahentami, bankiem , urzędem skarbowym , ZUS
    • zapoznanie z obliczaniem wskaźników analizy ekonomicznej
    • uczestniczenie w czynnościach związanych z planowaniem działalności
    • zapoznanie z zadaniami działu marketingu
    • uczestniczenie w działaniach związanych z badaniem rynku i planowaniem kampanii reklamowej przedsiębiorstwa